­

                                                       

Forsøgsbeskrivelser til brug i 8. klasse . . .

Forsøgsbeskrivelserne er enkle og forståelige og udgør den praktiske del af årets læseplan.
Der er teori og illustrationer til elevforsøgene her på hjemmesiden.
Vi har valgt at supplere med udvalgte emner fra NyPRISMA8 i fysik- og kemiundervisningen i 8. kl. på Vejlefjordskolen.

          •  indeholder forsøgsbeskrivelser med udgangspunkt i Fælles Mål 2009 og Forenklede Mål 2015
          •  atomfysik og det periodiske system
          •  syrer, baser og salte
          •  elektricitet, elektronik, Ohms lov, elektrokemi
          •  metaller og korrosion, galvanisering
          •  sæbe, lotion og creme
          •  supplement til den daglige undervisning i laboratoriet
          •  plads til elevernes notater
          •  mere end 60 sider i A4-format
          •  kan redigeres med Microsoft Publisher 2003 eller nyere
          •  kan udskrives fra en CD med PDF-filer

Se elevmappen i PDF-format

Se de første 5 sider i af A4-mappen til 8. klasse i PDF-format.

Du ser forsiden, indholdsfortegnelsen og nogle af siderne om atomfysik.

Filen skal læses med Acrobat Reader.
Tryk på billedet til højre og download filen.

Lærer?

Underviser du og ønsker at bruge disse elevøvelser, så bestil undervisningspakken.

Se 4 sider fra afsnittet om galvanisk strøm og metaller Se i elevmappen
Se 5 sider fra afsnittet om magnetisme og elektricitet Se i elevmappen

 

Et arbejdsredskab

  1. Forsøgsbeskrivelserne er enkle og forståelige og udgør den praktiske del af årets læseplan.

  2. Der er teori og illustrationer til elevforsøgene her på hjemmesiden.

  3. Vi har valgt at supplere med udvalgte emner fra NyPRISMA8 i fysik- og kemiundervisningen i 8. kl. på Vejlefjordskolen.

 

Som det ses her til højre, bruger eleverne mappen med øvelses-beskrivelser, så de ved, hvordan forsøgene skal laves.

På den tomme side til venstre for øvelsesvejledningen kan man skrive notater evt. fra hjemmesiden, således at teorien og den praktiske øvelse kan åbnes og overskues samtidig.

Mappen er nødvendig for at få undervisningen til at hænge sammen.

 
­